Eerste week in Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van chrisjansen - WaarBenJij.nu Eerste week in Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van chrisjansen - WaarBenJij.nu

Eerste week in Ho Chi Minh

Blijf op de hoogte en volg

09 September 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve lezers van dit prachtige blog,

Ik heb toch maar besloten het een en ander in een rijstblog te zetten, want 10x hetzelfde naar iedereen whatsappen is niet het ideaalste. Voor diegene die het niet weten, ik ben naar Ho Chi Minh gegaan met een vriend, genaamd Florian, om daar 5 maanden te gaan studeren aan de RMIT University. Onderaan heb ik een samenvatting gezet voor mensen die niet alles willen lezen.
Goed, de reis begon natuurlijk allemaal met het vliegtuig. Was een pokke end, maar uiteindelijk zijn we bij de 'bar'(lees: plek waar ze de drankjes inschenken) in het vliegtuig gaan staan met een Duitser en een Slowaak waardoor de vlucht toch wel snel ging. Toen ik aankwam heb ik even een paar miljoen uit de muur getrokken, dat voelde toch wel lekker moet ik zeggen. 1 euro is hier 28.000 dong, dus voor de snelle rekenaar ben je al een miljonair van bijna 36 euro.
De eerste 2 nachten hebben we in een hotel vertoefd om vervolgens in een appartement te kunnen gaan zitten. Het appartement vinden was niet heel moeilijk, koste ons een dagje. Maar betalen was het grootste probleem. We moesten in dollars betalen, waar we niet aan konden komen. Toen mochten we in de lokale munteenheid 'dong' betalen, maar laten we zeggen dat de pinautomaten verre weg niet de hoeveelheid geld verstrekken die wij nodig hadden. En uiteindelijk hebben we het via overboeken konden betalen, nadat we hem hadden uitgelegd hoe dat werkte. Goed, we hebben nu een appartementje van 70m2, super mooi en op loopafstand van school.
Verder hebben we vooral in de buurt een beetje gegeten, maar dat bleek toch wel duurder dan verwacht. Je bent toch gauw 5 euro'tjes kwijt voor een maaltijd met een drankje, wat uiteraard absurd belachelijk niet normaal duur is. Doe ff normaal. Dus we gaan van de week even naar de goedkopere plekken zoeken, want we hoorden dat wij in de duurste wijk van Ho Chi Minh woonden. We moeten hier wel zitten ivm school. Het eten is hier lekker, hoewel ik toch wel even moest afkicken van mijn shoarma woensdag traditie. Ik kan tegenwoordig als een volleerde Aziaat met stokjes eten, want mes en vork kennen ze hier niet. Binnen enkele dagen pluk ik de vliegen uit de lucht met m'n stokjes.
We zijn na een paar dagen naar onze lieftallige nieuwe school gegaan om even rond te kijken en ze te laten weten dat we er waren. Die mensen wisten niet wat hen overkwam, wij hoorden nog niet in Vietnam te zijn. Sterker nog, wij konden niet in Vietnam zijn, want zij zouden onze visum regelen. Haha nou, wij zijn er toch, want we hebben zelf onze visum geregeld. Ze waren nog verbaasder dat we al een appartement nodig hadden en dat we eigenlijk nergens hun hulp voor nodig hadden. Dus we hebben daar even zitten kletsen, wat formulieren ingevuld, de school bekeken en toen zijn we weer weggegaan.
Gister heb ik een scootertje gekocht. Door Ho Chi Minh rijden is een echte ervaring. Links, rechts, onder en boven je komen scooters je voorbij en haal jij ze in. Als ze voorrang van je willen, dan rammen ze gewoon op de toeter. Maar dan kennen zij mij niet, ik tüter gewoon net zo hard terug. Want, voor de Dumpertkennertjes onder ons, die tüter maakt grote blij.
We hebben nog niet echt de toerist uitgehangen. Van de stad zelf hebben we alleen nog maar het independance palace en een retesaai musuem over de geschiedenis van Ho Chi Minh. Aan het begin waren we te druk om de stad in te gaan en de laatste 3 dagen regent het smiddags wel even, waardoor het niet aantrekkelijk de stad is in te gaan.
Finally, vandaag een heerlijke massage gehad. En nee, geen happy ending jongens. Was prima massage van 1,5 uur en kostte me een paar euroknallers. Helaas kennen ze hier geen dongknallers :(

Dit was het dan weer. Ik heb geen idee of ik doorga met het schrijven van mijn blog, ik zie het allemaal weer. Het wordt zeker geen dagelijkse of wekelijkse blog. Ik schrijf wanneer ik zin heb en/of iets meegemaakt heb.

Houdoe, 'kdoe druit

Samenvatting: Rijst, appartement, scooter, school, chill, rijst, met stokjes eten, koken doen we niet aan, duurder dan verwacht, massage, rijst.

  • 09 September 2014 - 23:26

    Beau :

    Hahah, mooi Chris!

  • 10 September 2014 - 11:24

    Elice Groeneveld:

    Hahahahaa, heeerlijk Chris

  • 10 September 2014 - 13:32

    Wim Westerveld:

    Hoi Chris leuk verhaal we hopen dat je een goeie tijd gaat krijgen daar en af en toe eens wat opschrijft dat is leuk voor het thuisfront ook groete van Betty

  • 14 September 2014 - 17:27

    Jan Jansen:

    Hoi chris. Super leuk stukje. Nog wat sfeer fotos erbij van resto. Massage. Scooterfilmpje.. appt.. school etc

  • 04 December 2014 - 18:26

    Jan Jansen:

    CAMBODJA...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 November 2014

School

14 September 2014

3 weken reizen door Vietnam

09 September 2014

Eerste week in Ho Chi Minh

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 3262

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: